Algemene voorwaarden
1. Algemeen
Deze voorwaarden gelden voor iedere aanbieding, behandeling en transactie tussen Pedicure Willemstad en een cliënt waarop Pedicure Willemstad deze voorwaarden van toepassing heeft verklaard, voor zover van deze voorwaarden niet door partijen uitdrukkelijk en schriftelijk is afgeweken. Het aangaan van een behandeling betekent goedkeuring van deze voorwaarden.
2. Diensten
Pedicure Willemstad zal de behandelingen naar beste inzicht en vermogen en overeenkomstig de eisen van goed vakmanschap uitvoeren. Pedicure Willemstad zal zoveel als redelijkerwijs mogelijk is de cliënt inlichten over financiële consequenties van de wijziging of aanvulling van de behandeling.
3. Afspraken
De cliënt dient bij verhindering van een afspraak deze zo snel mogelijk – uiterlijk 24 uur voorafgaande aan de afspraak aan Pedicure Willemstad door te geven. Indien de cliënt deze verplichting niet of niet tijdig nakomt, mag Pedicure Willemstad de eerste keer dat dit gebeurt 50% van het bedrag voor de afgesproken behandeling aan de cliënt berekenen. Indien deze situatie zich nog een keer voordoet, mag Pedicure Willemstad het volledige bedrag voor de afgesproken behandeling berekenen.
Pedicure Willemstad moet verhindering voor een afspraak zo spoedig mogelijk en uiterlijk 24 uur voorafgaande aan de afspraak aan de cliënt melden.
Beide partijen hoeven zich niet aan deze verplichtingen te houden, indien zij gehinderd worden door overmacht. Overmacht omvat datgene wat de wet en wat blijkt uit eerdere beslissingen van een rechtbank daarover zegt.
4. Tarieven en betaling
Pedicure Willemstad vermeldt alle prijzen van behandelingen en producten zichtbaar op de website. De gemelde prijzen zijn inclusief 21% BTW. Aanbiedingen in advertenties zijn geldig in de aangegeven looptijd en/of zolang de voorraad strekt. De client dient direct na afloop van de behandeling contant of per pin de betaling te voldoen. In uitzonderingen waarbij sprake is van onvoorziene omstandigheden, mag de client de factuur per overboeking of betalingsverzoek betalen. De client stelt zich hiermee verplicht om de factuur direct over te maken aan Pedicure Willemstad. Pedicure Willemstad heeft een betalingstermijn van factuur van 14 dagen.
Wanneer de herinneringsfactuur niet betaald is binnen 5 werkdagen zal een incassobureau worden ingeschakeld. Betaling in termijnen is niet mogelijk.
5. Ambulante Pedicure behandeling
Wanneer een pedicure behandeling bij de client thuis plaats vindt dient de client zorg te dragen voor voldoende ruimte en de door gevraagde faciliteiten beschikbaar te stellen die nodig zijn om een goede behandeling mogelijk te maken. Als de client niet thuis is, hetzij er niet wordt opengedaan op het afgesproken tijdstip en daardoor de behandeling niet kan plaats vinden, worden alsnog alle kosten in rekening gebracht en volgt er een factuur die de betrekkende client binnen de wettelijke gestelde termijn van 14 dagen moet voldoen.
6. Persoonsgegevens en privacy
De cliënt voorziet tijdens de eerste behandeling alle gegevens, waarvan Pedicure Willemstad aangeeft deze noodzakelijk zijn voor het zorgvuldig uitvoeren van de behandeling. Pedicure Willemstad neemt de persoonlijke gegevens en behandelgegevens van de cliënt op in een digitaal administratieprogramma. Pedicure Willemstad behandelt de vertrouwelijke gegevens van de client volgens de richtlijnen van de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) dit is een Europese regelgeving Privacywet. De client heeft te allen tijde recht op inzicht in de eigen behandelgegevens. Pedicure Willemstad zal gegevens van de cliënt niet verkopen of verhuren aan derden.
7. Geheimhouding
Pedicure Willemstad is verplicht tot geheimhouding van alle vertrouwelijke informatie die de cliënt heeft medegedeeld tijdens de behandeling. Informatie geldt als vertrouwelijk als dit door de cliënt is medegedeeld of als dit voortvloeit uit de aard van de informatie. De geheimhouding vervalt indien, op grond van een wettelijke bepaling of een rechterlijke uitspraak, Pedicure Willemstad verplicht is de vertrouwelijke informatie aan derden te verstrekken.
8. Aansprakelijkheid
Pedicure Willemstad kan niet aansprakelijk worden gehouden voor schade, van welke aard dan ook, die is ontstaan doordat de client onjuiste of onvolledige informatie heeft verstrekt over belangrijke lichamelijke aandoeningen, medicijngebruik, allergieën, werkzaamheden, vrijetijdsbesteding of schade ontstaan door het niet of onjuist opvolgen van de behandeladviezen.
Pedicure Willemstad is niet verantwoordelijk voor verlies, beschadiging of diefstal van persoonlijke eigendommen die door client zijn meegenomen naar de praktijk.
9. Garantie
Pedicure Willemstad geeft de cliënt zeven dagen (7 dagen) garantie op de behandeling en de producten. Deze garantie komt te vervallen, indien:
– De cliënt de verwijzing naar een andere discipline niet heeft opgevolgd.
– De cliënt de producten niet volgens de gebruiksaanwijzing of aanwijzingen heeft gebruikt.
– De behandeling te lang uitgesteld is geweest door de client waardoor de oorzaak niet in één keer verholpen kan worden.
10. Beschadiging en diefstal
Pedicure Willemstad heeft het recht van de cliënt een schadevergoeding te eisen indien de cliënt apparatuur of producten beschadigt. Pedicure Willemstad meldt diefstal altijd bij de politie.
Indien Pedicure Willemstad bij cliënt meubilair o.i.d. beschadigt, zal Pedicure Willemstad vergoeding hiervan regelen via de bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering van Pedicure Willemstad.
11. Klachten
Indien de cliënt een klacht heeft over de behandeling of een product, moet deze zo spoedig mogelijk, en binnen vijf werkdagen na ontdekking schriftelijk gemeld worden aan Pedicure Willemstad. Pedicure Willemstad moet de klager binnen vijf werkdagen een passend antwoord te geven.
Indien een klacht gegrond is, zal Pedicure Willemstad de behandeling opnieuw verrichten zoals overeengekomen, tenzij dit inmiddels voor de cliënt aantoonbaar zinloos is geworden en de cliënt dit schriftelijk kenbaar maakt. Indien Pedicure Willemstad en klager niet tot overeenstemming kunnen komen, kan de klager het geschil voorleggen aan de geschillencommissie van ProVoet.
12. Geschillen
1. Geschillen tussen cliënt en Pedicure Willemstad over totstandkoming of de uitvoering van de overeenkomsten, kunnen zowel door de cliënt als door Pedicure Willemstad aanhangig worden gemaakt bij De geschillencommissie van ProVoet.
2. Een geschil wordt door de geschillencommissie slechts in behandeling genomen, indien de cliënt zijn of haar klacht eerst bij Pedicure Willemstad heeft ingediend.
3. Nadat de klacht bij Pedicure Willemstad is ingediend, moet het geschil uiterlijk drie maanden na het ontstaan daarvan bij de geschillencommissie aanhangig worden gemaakt.
4. Wanneer de cliënt een geschil aanhangig maakt bij de geschillencommissie, is Pedicure Willemstad aan deze keuze gebonden. Indien Pedicure Willemstad een geschil aanhangig wil maken bij de geschillencommissie, moet zij de cliënt vragen zich binnen vijf weken uit te spreken of hij daarmee akkoord gaat. Pedicure Willemstad dient daarbij aan te kondigen dat zij zich na het verstrijken van de voornoemde termijn vrij zal achten het geschil bij de rechter aanhangig te maken.
5. De geschillencommissie doet uitspraak met inachtneming van de bepalingen van het voor haar geldende reglement. De beslissingen van de geschillencommissie geschieden krachtens dat reglement bij wege van bindend advies. Het reglement wordt desgevraagd toegezonden. Voor de behandeling van een geschil is een vergoeding verschuldigd.
6. Uitsluitend de rechter dan wel de hierboven genoemde geschillencommissie is bevoegd van geschillen kennis te nemen.
13. Behoorlijk gedrag
Pedicure Willemstad houdt zich het recht om zonder opgaaf van reden de behandeling te weigeren indien de cliënt na herhaaldelijke waarschuwingen onbehoorlijk gedrag blijft vertonen.
14. Recht
Op elke overeenkomst tussen Pedicure Willemstad en de cliënt is Nederlands recht van toepassing. Ingeval van uitleg van de inhoud en strekking van deze algemene voorwaarden, is de Nederlandse tekst daarvan steeds bepalend. Van toepassing is steeds de laatst gedeponeerde versie c.q. de versie zoals die gold ten tijde van het tot stand komen van de overeenkomst.